Godkänd uppfödare

För att få ansluta sig som uppfödare hos SOEBK krävs att minst en tik eller hane är registrerad i SHK och UKC samt avelsgodkänd i SOEBK.

SOEBK kontrollerar att du som uppfödare följer våra regler och stadgar. Våra regler utgår ifrån SHK´s regelverk och är till för att skapa en stabil avel och en trygg uppväxt för dina valpar.
Att erhålla ett uppfödarcertifikat från SOEBK är ett bevis på att du arbetar med en renrasig, kontrollerad och hälsosam avel.

Du får ditt Certifikat och kennelnamn registrerat hos. Du kommer läggas till i listan över godkända uppfödare med kontaktuppgifter och länk till eventuell hemsida. Du får annonsera ut dina valpkullar på sidan. Du har personlig rådgivning och hjälp i ditt avelsarbete. Du får använda vår logga i din marknadsföring som kommer visa dina valpköpare att du arbetar kontrollerat och i enlighet med ett sunt regelverk.

Du får tillgång online till vårt hundregister för att kunna söka och utvärdera hundar inför parningar och även att kontrollera dina hundars registreringar och utvärderingar.

Ansökan om Kennelregistrering: 1950 kr
Åravgift: 350 kr

• Här anger du ditt medlemsnummer. I det fall du ännu inte är medlem så lämna detta fältet tomt så kompletterar vi din ansökan med ett medlemskap.
  • Ditt förslag på kennelnamn kommer att prövas innan godkännande.
  • Jag försäkrar härmed med mitt medgivande att jag följer SOEBK´s regler och riktlinjer för avel och hundhållning i enlighet med gällande stadgar.
  • Här kan du ange reg. nr på din/a godkända hund/ar. samt annan information till oss